Авто
Найпотужніший серійний суперкар, яким можна користуватися на громадських дорогах
19 жовтня 2022 | Автор: Михайло Загороднюк
Lotus Evija Fittipaldi – чорно-золотий електромобіль, названий на честь легендарного Емерсона Фіттіпальді – дворазового чемпіона світу у гонках Формули-1. І яка ж потужність у новенького суперкара?
Англійський виробник спортивних та гоночних автомобілів анонсував тираж Lotus Evija Fittipaldi - найпотужнішого у світі суперкара, призначеного для використання на дорогах загального користування. Зверніть увагу: це буде не черговий болід, а спеціальна колоритна версія, присвячена спадщині бренду у Формулі-1 .
Емерсон Фіттіпальді
Машина названа на честь Емерсона Фіттіпальді - бразильського гонщика Формули-1, який допоміг Team Lotus стати легендою автоспорту, забезпечивши команді п'яту поспіль перемогу на чемпіонатах Формули-1 в період її домінуючого положення (у 1960-х і 1970-х роках).
Фіттіпальді став наймолодшим гонщиком, який виграв титул F1 в 1972 році за кермом культового чорно-золотого гоночного автомобіля Lotus Type 72. Естетика цього боліду сильно вплинула на Evija Fittipaldi.
Читайте також: Найшвидший McLaren Elva: суперкар без скла та обмежень за $1,69 млн
Дизайн Lotus Evija Fittipaldi
Забарвлення машини – виключно ручна робота: від чорного базового покриття – і до золотих акцентів, включаючи:
- вуглецево-золотий логотип Lotus на носі;
- наклейки на активному задньому крилі на честь перемог Type 72 у перегонах;
- значок Fittipaldi №8 на середній стійці - такий самий був, коли Фіттіпальді за кермом Lotus виграв домашнє Гран-прі в 1972 році.
Чорно-золоті колеса мають такі ж чорно-золоті гальмівні супорти, а також анодовану окантовку та зображений у центрі диска логотип. Останній помістили на червону основу з правого боку машини і зелену — з лівої.
Двоколірна схема продовжується і всередині. А ще там все «в золоті»:
· чорна шкіра прикрашена, золотою строчкою;
· блискучі золоті педалі;
· золота окантовка вентиляційних отворів;
· позолочений центральний поворотний циферблат, виготовлений із переробленого алюмінію Type 72.
75-річний Фіттіпальді, проїхавши на недавно представленому в штаб-квартирі Lotus в Хетелі (Норфолк, Англія) і названому на честь нього електричному суперкарі, скромно зазначив: «Мав можливість керувати як моїм чемпіонським Type 72, так і Evija Fittipaldi. Обидва неймовірні».
Технічні характеристики
Порівняно з першим анонсом у 2019-му, оновлений випуск повнопривідної моделі Lotus Evija із чотирма двигунами в потужності трохи набрав. Спочатку обіцяли 1973 кінських сили. Потім з'явився електричний спорткар Aspark Owl, потужність якого вже склала 1984 к.с. Lotus вирішили переплюнути всіх і наділили Evija Fittipaldi незрівняними 2,011 кінськими силами і 10 000 Нм крутного моменту.
Розгін від нуля до 100 км/год – менш ніж за 3 секунди, розгін до 300 км/год – менш ніж за 9 секунд, а максимальна швидкість обмежена електронікою на позначці 350 км/год. Впевнені у своїй дивовижній продуктивності, інженери Lotus посадили за кермо другого колишнього чемпіона Формули-1 - британця Дженсона Баттона.
Читайте також: 8 суперкарів, на яких ніхто не зможе проїхатись у реальному житті
«Звучить як реактивний двигун! Думаєте, електромобіль тихий? Це не так. Крутний момент астрономічний. Це дивно, це викликає велику посмішку. Це схоже на космічний корабель, який чудово керується і безумовно дозволяє зрозуміти: ти сидиш саме в Lotus. Я вражений його маневреністю. Це Lotus майбутнього, і мені не терпиться сісти за кермо власної Evija», - Дженсон Баттон.
Наклад авто - всього 8 моделей. І всі вони вже продані. Постачання клієнтам мають розпочатися у 2023 році.
Це цікаво