Ще Сократ ставив питання: управлінці та лідери — одне й те саме? Сьогодні його приклад наслідують першокурсники MBA. І справді, чим вони відрізняються? Відповідь – на сторінках MPort
Знай, якщо ти керуєш людьми, то це ще не робить тебе лідером. Але це не означає, що менеджерам закрито шлях у лідери.
Отже, чим же відрізняються менеджери та лідери? Ось кілька аспектів, викладених у дослідженні “Hughes, Ginnet, & Curphy”:
Менеджери та лідери: головні відмінності
mport.ua
Розберемо кожен пункт окремо.
1. Менеджери керують, лідери - винаходять
Навіть саме визначення каже: менеджмент – мистецтво досягнення результату за допомогою інших людей.
Лідери, начебто, роблять те саме. Але головна відмінність у тому, що вони допомагають колегам. Як: за рахунок інновацій полегшують виконання завдань. Питання, яке ставить собі кожен ефективний лідер: як ми можемо зробити це краще?
Читайте також: Должности на английском: кто есть кто в бизнесе
2. Менеджери підтримують, лідери – розвивають
Кредо менеджера - "роби свою роботу і не створюй проблем, і світ буде в порядку".
Лідери активно взаємодіють зі своїми підлеглими і роблять все для того, щоб допомогти їм рости. Вони розуміють: якщо заохотити особисте зростання співробітника, це в цілому принесе користь компанії.
Unsplash
3. Менеджери контролюють, лідери – надихають
"Звіт у мене на столі повинен лежати завтра вранці. Де, як і коли його напишеш — мене не цікавить”, — дуже знайома фраза, яка часто звучала з вуст пересічного менеджера. Але не поспішай його за це ненавидіти: ці люди так чинять, бо це їхня робота.
Чого не сказати про лідерів. Останні навпаки: не стоять із нагайкою над душею, а надихають працювати. Вони чітко описують майбутнє і вказують на нагороду. Саме тому персонал таких любить, тягнеться до них, і завдання (навіть звичайні) виконує із задоволенням.
4. У менеджерів цілі короткострокові, у лідерів - довгострокові
Звичайна мета середньостатистичного менеджера - короткострокова і часто пов'язана з економічною вигодою («в моменті урвати» більше грошей ). І немає в цьому нічого кримінального.
А ось лідери завжди дивляться на довгострокову (багаторічну) перспективу з прицілом на організаційне зростання. Зазвичай вони запитують: де я хочу бачити цю компанію через п'ять років? Десять років?
Читайте також: Избежать стресса: ТОП-10 нервных работ
5. Менеджери запитують, як і коли, лідери - що і чому
Люди, які керують іншими, прив'язані до термінів. Для них важливо знати, як щось потрібно зробити, і коли це потрібно завершити.
Для лідерів (особливо далекоглядних) питання іноді мають езотеричний характер . Такі хочуть знати, чим займається організація та чому це необхідно.
Unsplash
6. Менеджери наслідують, лідери - оригінальні
Менеджери часто намагаються наслідувати персоні, якою вони захоплюються. Сподіваються увібрати найкращі риси і по можливості їх продемонструвати.
Лідери, навпаки, впевнені у тому, хто вони є, тому природно представляють свою особистість. І остання зазвичай сповнена теплоти, інтуїції та харизми.
Читайте також: 10 способов получать удовольствие от работы
7. Менеджери приймають статус-кво, лідери кидають йому виклик
Люди, які контролюють інших, зазвичай живуть згідно з правилом: "Я так робив завжди".
А ось лідери - "агенти змін": часто кидають виклик "менталітету статус-кво". Вони знають: для розвитку зміни є критично важливими.
Підбиваючи підсумки
Ми вказали на 7 відмінностей між менеджерами та лідерами. А тепер дай відповідь на запитання: які риси притаманні тобі? Якщо ти лідер і бажаєш розвивати власні навички, закликаємо продовжувати в тому ж дусі.
Прагни знань, надихай людей і налагоджуй процеси. І нехай завдяки таким, як ти, цей світ стане кращим.
Це цікаво