Мова сайту:

Що шукають користувачі:

CексФітнесСтосункиСтильАвто

Рекомендація для тих, хто хоче полоскотати собі нерви кінокласикою-жахами

Влітку 1975 року, коли маловідомий американський режисер Стівен Спілберг дебютував зі своєю картиною «Щелепи», ніхто не міг уявити, що ця робота стане знаковою для цілих поколінь шанувальників фільмів жахів. Його шедевр про акулу, яка тероризувала вигаданий острів Аміті, змінив підхід кіностудій буквально у всьому.

Але це був не перший випадок, коли фільм про монстрів сильно вразив світ кіно. Німий класичний довгий метр Мурнау Носферату в 1922 році змінив підходи у візуалізації монстрів. А через десятиліття Universal визначила жанр жахів для нової ери звукових фільмів виходом своїх кінострічок «Дракула» і «Франкенштейн». Пізніше в 1933 році «Кінг-Конг» став першим зразком спецефектів, а «Наречена Франкенштейна» стала гідним продовженням «Франкенштейна», котрый вийшов двома роками раніше.

Ми склали список цікавих, на нашу думку, знятих у Голлівуді фільмів про монстрів. У цьому списку стрічки, створені на початку ери звукового кіно, а також новіші твори, що стали сучасною класикою фільмів жахів.

ДРАКУЛА (1931)

Картина, заснована на однойменному романі Брема Стокера 1897 року, в 1930-1940-х принесла кіностудії Universal звання короля жахів. З цією кінороботою було сформульовано термін «фільм про монстрів», який студія використовує й донині.

«Дракула» став не першим фільмом, коли глядачі спостерігали за жахами з екранів кінотеатрів. Проте, жахливе відчуття реалістичності у кіносценах додало цій роботі десятки тисяч шанувальників. А все завдяки інноваціям із звуковим супроводом кінокартинки. Разом із культовою грою Бели Лугоші цей фільм назавжди змінив жанр жахів та кінематограф загалом.

ФРАНКЕНШТЕЙН (1931)

До «Дракули» та «Франкенштейна» фільми з елементами жахів називалися просто «похмурими мелодрамами». Але ці дві кінематографічні ікони дали потужний старт жанру «жахів», що тоді зароджувався. Крім того, «Франкенштейн» уперше сформував кінематографічний конфлікт, коли глядач був змушений обирати за кого переживати – монстра чи людину, – так виразно зіграв роль Франкенштейна незрівнянний Борис Карлофф. Квадратна голова та болти на шиї на десятиліття врізалися в пам'ять кінолюбителів у всьому світі.

МУМІЯ (1932)

У 1932 році фільм із Борисом Карлоффом у ролі давньоєгипетського верховного жерця Імхотепа, якого повернули до життя сучасні археологи, був спробою Universal створити оригінальну історію, хоч і засновану на єгипетських забобонах. Ця кіноробота стала першим фільмом про мумій у лінійці фільмів жахів студії.

Читайте також: Как фильмы ужасов влияют на человека - исследование

КІНГ-КОНГ (1933)

На відміну від фільмів Universal про монстрів, які переважно були адаптовані з сюжетів старої готичної літератури жахів, Кінг - Конг RKO став оригінальною концепцією. Це один із самих новаторських та впливових фільмів усіх часів з погляду спецефектів, звукового оформлення, розмаху та просто техніки створення фільму загалом. Картина 1933 року встановила планку своїми декораціями ручної роботи, багатошаровим саундтреком, покадровою анімацією, поєднанням живих акторів з покадровою зйомкою.

ГОДЗИЛА (1954)

Коли багато людей розмірковують про фільми з монстрами, вони одразу згадують «Годзилу» 1954 року. Кінохіт Іширо Хонди розкриває підтекст Другої світової війни, атомну параною і натяк на реалізм, який можна знайти в «Кінг-Конзі», що вийшов двома десятиліттями раніше. Фільм розповідає про гігантську доісторичну рептилію, яка мільйони років перебувала у стані анабіозу на дні Тихого океану, але в 1954 році раптово прокинулася.

ЩЕЛЕПИ (1975)

Переоцінити важливість «Щелеп» в історії кіно неможливо. «Щелепи» породили еру літніх блокбастерів, змінили підхід студій до маркетингу та бюджету картин. Шедевр Стівена Спілберга абсолютно домінував у прокаті до легендарних «Зоряних війн» Джорджа Лукаса. Нерідко перегляд «Щелеп» закінчувався тривалим страхом у людей входити у воду, настільки врізалися в уяву жахливі карди фільму. Сюжет картини зазнав багатьох змін - Спілберг шукав універсальну формулу впливу на глядача, і знайшов її. При бюджеті 9 мільйонів доларів касові доходи від прокату фільму склали понад 100 мільйонів.

ЧУЖИЙ (1979)

Шедевр Рідлі Скотта став одним із найстрашніших фільмів 1979 року. Згідно з сюжетом, безтурботний космічний екіпаж із Землі, відповівши на сигнал лиха найближчого корабля і здійснивши на нього висадку, незабаром виявив, що на них полює агресивна інопланетна істота. Позбувшись будь-якої манерності, що залишилася з часів розквіту наукової фантастики 50-х, «Чужий» гідно відповів на такий хіт як «Зоряні війни» повною відсутністю пригод, але замінивши його абсолютним жахом. З того часу цей фільм породив кілька сіквелів та спін-оффів.

ГРЕМЛІНИ (1984)

Знадобився розумний, збочений і по-справжньому оригінальний розум, як у Джо Данте, щоб створити щось таке ж химерне, як фільм «Гремліни». Це вийшла чудова комедія жахів про підлітка, якому дістається містична істота, що швидко розмножується, і яка посіяла напередодні Різдва в маленькому містечку хаос. «Гремліни» стали успішним у плані касових зборів та отримали сприятливі відгуки з боку критиків. Вже через кілька років був випущений фільм-продовження, що став не менш популярним.

Читайте також: ТОП-13 красоток фильмов ужасов

МУХА (1986)

На думку кінокритиків, «Муха» вдосконалює оригінал 50-х років, модернізуючи сюжет та збільшуючи елементи трагедії. Як і в кращих фільмах про монстрів, у цьому шедеврі Девіда Кроненберга представлені унікальні стосунки між головним героєм і антагоністом, які перевертають наші уявлення про них, і змушують вибирати, за кого більше переживати глядачеві. У 2009 році стало відомо, що Девід Кроненберг запланував зняти новий варіант фільму «Муха», самостійно написавши до нього сценарій. Проте пізніше, на превеликий жаль шанувальників першої частини, він заявив, що ремейку все ж таки не буде. Подивимося, може думка відомого кінорежисера зміниться і довгоочікуване продовження з'явиться на великих екранах.

ПАРК ЮРСЬКОГО ПЕРІОДУ (1993)

Те, що «Щелепи» і «Зоряні війни» зробили для Голлівуду в 70-х, «Парк Юрського періоду» зробив через два десятиліття – у дев'яностих. Революційний мега-хіт Стівена Спілберга став еталоном візуального видовища, коли практичні ефекти були на рекордно високому рівні і досі чудово змагаються з новими комп'ютерними зображеннями. Сюжет розповідає про багатого старого, який вирішує відкрити парк дикої природи з динозаврами, які нібито вимерли багато років тому. Однак незабаром він і група відвідувачів парку усвідомлюють те, що колись намагався сказати доктор Франкенштейн: людина не повинна втручатися у хід життя і смерті, порушуючи усталений устрій, оскільки таке втручання створює передумови катастрофи.

Це цікаво

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK