У Норвегії, Фінляндії, Швеції, Данії та інших розвинених країнах на велосипеді катаються навіть у люті морози. Робити це можна і у нас, якщо дотримуватися нижче описаних порад
У нас в редакції повно колег, які обожнюють ̶р̶а̶з̶м̶іин̶а̶т̶и ̶п̶я̶т̶у̶ю̶ ̶т̶о̶ч̶к̶у̶ такий спосіб пересування по місту та просто проведення часу. Саме для них, спантеличених питанням "як бути, якщо на вулиці в районі нуля за Цельсієм" і написали ми ці рядки. Якщо ти теж входиш до числа фанатів двоколісного транспорту, сідай зручніше.
Якщо під колесами бруд
Читай також: Як налаштувати велосипед: ТОП-4 поради
Так, бруд. Від цього нікуди не подітися. Чим швидше топиш педалі, тим більше шансів, що вона опиниться на твоєму взутті, спині, і навіть шоломі + обличчі. Щоб її там не було, купи крила. Важливо: вони мають покривати колеса до середини. При купівлі звертай на це увагу. В іншому випадку додому прикотиш не ти, а сніговик, покритий товстим і мерзенним шаром бруду.
Брюки. Ідеальний варіант — велосипедні штани, що обтягують, вироблені з непродувної термотканини. Дорого, але надійно-тепло, і вони не будуть забруднюватися про ланцюг-зірки байка.
Bicycle Touring Guide
Якщо ліньки витрачати гроші на ці аксесуари (штука недешева) + возитися з перевдяганням, одягай звичайні теплі штани, але підвертай їх знизу (як сьогодні це роблять хіпстери та інші модники). Двох-трьох підворотів буде достатньо.
Якщо холодно
Читай також: На зло всім: створено велосипед, який ніколи не пустять у гонку
Для прогулянкової їзди одягатися потрібно тепліше. Якщо ж ти звик і завжди топиш щосили, то про замерзання можеш не турбуватися. Насправді, ти на тренуванні. Тіло виробляє та викидає купу тепла → можеш навіть потіти. Подивися на бігунів-велосипедистів, що катаються в холодний сезон + лижники-сноубордисти-ковзанярі і т.д. Хіба на них пуховики? Ні, вони лише у вітровках. Все тому, що вони працюють-нагріваються, і їм взагалі спекотно.
Так, "зимові спортсмени" одягаються в спеціальні терморечі. Тобі це робити не обов'язково. Головне — щоб вони були непродуваними. Адже вітер у холод — страшна річ: пробирає до кісток.
Рукавички. Навіть із теплими, але не спеціалізованими рукавичками, твої руки швидко перетворяться на два обмерзлі обрубки. На цей аксесуар гроші таки доведеться виділити.
Як їздити на велосипеді в мерзенну погоду
Road Cycling UK
Трохи про деталі велосипеда
Гальма. Із дисковими у тебе проблем не буде. А ось звичайні обідні (V-brake) при -5 ° C і нижче перетворюються на дві дубові колодки і ні грама не гальмують. Порада: злегка затисни гальма і покатай велосипед вперед. Зроби так кілька разів → прогріються колодки та диски коліс → будуть гальмувати.
Читай також: Іграшка дня: велосипед без ланцюга
Педалі. Часто покриваються тонким шаром льоду → ковзає нога → можеш травмуватися. Щоб такого не траплялося, стеж: ступня має упиратися в той бік педалі, де є спеціальні зубці.
Велозамок. У лютий мороз може зледеніти. Порада: ошпарити гарячою водою. І краще користуйся замком із традиційним металевим ключем, а не кодом.
Сидіння . Під час простою накривай його ганчірочкою: щоб дощ/сніг його не мочив.
Як їздити на велосипеді в мерзенну погоду
Bicycle Touring Guide
Водіння / зберігання / догляд
Читай також: Який велосипед обрати: розглядаємо 5 видів
- Надто не розганяйся і дотримуйся дистанції, оскільки в мокру погоду гальмівний шлях зростає в рази.
- Їдь не по найкоротшому шляху, а по більш розчищеному (якщо на асфальті сніг).
- Вдома під велосипед стелили ганчірку: з нього обов'язково натече бруд, вода і ще чортзна що.
- У холодний сезон частіше і рясніше змащуй трансмісію велосипеда, оскільки вода в його конструкції, по суті, буде постійно. Це хоч і не смертельно, але погано.
Ожеледиця
Якщо у твоєму місті вже ожеледиця, не зраджуй своєї велосипедної пристрасті. Адже кататися на двох колесах простіше, ніж ходити пішки: ти можеш шльопнутись у будь-яку сторону (назад, вперед і т.д.). А на педальному коні — тільки вбік.
- Є випадки, коли кермо/зад веде убік. Не їдь швидко — встигнеш зреагувати та вирівнятися.
Читай також: Як виглядає мрія любителя перекинути за кермом
Будучи на льоду, головне: різко не повертай убік. Ну і гуму на колеса взуй із зубами побільше. А в ідеалі – спеціальна зимова, з металевими шпильками. Але навіть якщо в тебе така, при поворотах ніколи не "перекладай" велосипед. Тобто повертай колесом, а не корпусом тіла: навіть найкрутіша гума в холоди не тримає → грюкнешся до бабки не ходи.
Це цікаво